Klimas Art – Sztuka wkręcona

„Twórz sztukę, która cię uszczęśliwia. Twórz sztukę, która czyni cię lepszym. Twórz sztukę, która zarabia pieniądze. Twórz sztukę, która zmienia świat” - Sahila Lavingia

Wkręty to cisi bohaterowie, najmniejsze elementy konstrukcji. Zazwyczaj niewidoczne dla oka, odpowiadają za trwałość, stabilność i nośność budynku. Ich moc nigdy nie przestaje nas fascynować, dlatego jako wiodący producent zamocowań, niezmiennie je udoskonalamy. Ale ta fascynacja ma też inny wymiar, dlatego postanowiliśmy pokazać je w innej, nietypowej odsłonie. Stworzyliśmy wyjątkową galerię Klimas art, a w niej repliki najsłynniejszych dzieł malarstwa, wykonane przy użyciu naszych markowych wkrętów do drewna. Dziś mamy przyjemność zaprosić na wernisaż wystawy „Sztuka wkręcona” i w podróż do krainy, w której sztuka, biznes i technologia tworzą rzeczy niezwykłe.

Gwieździsta noc

Inny wymiar CSR

W projekcie Klimas art dostrzegamy przede wszystkim cele społeczne i kulturalne, zwracając przy tym uwagę na środowiskowe aspekty biznesu. Klimas Wkręt-met od lat jest zaangażowany społecznie, a nowy projekt to ukoronowanie naszych działań pod wspólnym szyldem Galerii Klimas art. Prace, które wykonują współpracujące z Galerią artystki, mają wyjątkowy cel. Te niezykłe dzieła przekazywane są organizacjom charytatywnym, aby wesprzeć organizowane przez nie aukcje i licytacje. Cały dochód zasila konta fundacji, a my z cieszymy się, że tego rodzaju działaniem pomogliśmy na przykład Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy czy Fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?”. Projekt łączy w sobie zatem wsparcie dla młodych twórczyń, niesztampową promocję drewna w drodze zrównoważonego rozwoju i dobroczynność.

Dlaczego wkręty do drewna?

Drewno to najbardziej uniwersalny i najbardziej ekologiczny surowiec, stosowany nie tylko w budownictwie, ale także element codzienności. W Klimas Wkręt-met pokochaliśmy je dawno temu, dlatego w naszym asortymencie znajduje się tak wielerozwiązań dla tego segmentu budownictwa.

Dzięki swoim zdolnościom magazynowania węgla w komórkach przez cały cykl życia, drewno sprawia, że budynki, poza znakomitym designem, zyskują zdolności pochłaniania dwutlenku węgla. Odgrywają tym samym szczególne znaczenie w tworzeniu zrównoważonego budownictwa.

Z tej niezwykłej mieszanki szacunku do drewna i fascynacji technologiami zamocowań, okraszonej szczyptą sztuki oraz zaangażowaniem społecznym powstał niezwykły projekt Klimas art, w którym w oryginalny sposób połączyliśmy wkręty z klasykami malarstwa.

25 obrazów, 90 tys. wkrętów

Repliki najsłynniejszych dzieł malarstwa zostały wykonane na podkładzie z drewna sosnowego oraz lipowego. Do stworzenia 25 dzieł wykorzystano blisko 90 000 wkrętów do drewna KMWHT Klimas Wkręt-met. Wyjątkowa budowa wkrętów z podwójnym gwintem, specjalnym frezem rozwierającym oraz końcówką frezującą zdobyła uznanie artystek. Szybko okazało się bowiem, jak znacząco ułatwiła i przyspieszyła ich pracę – wkręty można było wkręcać bez konieczności wcześniejszego nawiercania. Fakt, że nasze KMWHT występują w różnych rozmiarach sprawił, że mogliśmy pokusić się o zastosowanie wkrętów o różnej długości trzonów (30mm, 40mm i 50mm), dzięki czemu uzyskaliśmy niesamowity efekt 3D naszych nietuzinkowych dzieł.

Mecenas sztuki - Twórcy

Twórczyniami wyjątkowej galerii Klimas art są dwie młode artystki Magdalena Berdychowska i Oliwia Strzopa – obie związane z Liceum Plastycznym w Nowym Wiśniczu, a obecnie Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie. Udział tych młodych artystek w naszym projekcie nie jest przypadkowy. To zresztą od początku był jeden z kluczowych celów Klimas art, poprzez który chcemy aktywnie wspierać uzdolnioną młodzież, doceniając talent, ale przede wszystkim otwartość ich głów, chęć współpracy i pracowitość. Przygotowanie każdego z dzieł wymagało od twórczyń około 200 godzin pracy. Ważna jest tu nie tylko sama warstwa malarska, ale przede wszystkim stworzenie z płaskiego obrazu przestrzennej formy. Artystki modelowały obraz, a właściwie płaskorzeźbę, poprzez wkręcanie wkrętów na taką głębokość, by, tworząc trójwymiarową kompozycję, nie oddalić się nadto od oryginału.

Oliwia Strzopa

Oliwia Strzopa

Absolwentka Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu na specjalizacji renowacja elementów architektury. Studentka ASP w Krakowie. Od dawna wiąże swoją przyszłość ze sztuką i rozwija się w jej kierunku, kocha historię sztuki. Bierze udział w licznych konkursach (laureatka VIII Biennale Autoportretu w Radomiu ) i plenerach (m.in. VIII Międzynarodowe Artystyczne warsztaty rzeźbiarskie im. Cypriana Kamila Norwida w Lublinie). Poprzez tworzenie swoich prac dla Klimas Wkręt-met pragnie zaprosić odbiorcę do obcowania z dziełami mistrzów.

Magdalena Berdychowska

Urodzona w 2002 roku, absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Nowym Wiśniczu, obecnie studentka Wydziału Malarstwa krakowskiej ASP. Stypendystka Fundacji Kyoto-Kraków. Zajmuje się rysunkiem, malarstwem, grafiką, ceramiką, oraz fotografią. Odnosi sukcesy w konkursach artystycznych. Bierze udział w wystawach zbiorowych, m.in. w cyklu Inklinacje, w latach 2019-20, oraz w Nocy Muzeów 2022 warszawskiego centrum Defabryka. W marcu 2022 zrealizowała pierwszą wystawę indywidualną. Mieszka i tworzy w Krakowie.

 

90 000
WKRĘTÓW
5 000
GODZIN PRAC
25
OBRAZÓW
2
ARTYSTKI